A személyközlekedés növekvő mobilitási igényeivel a közlekedés infrastruktúra fejlesztése nem tud lépést tartani.
Előtérbe kerülnek azok az innovatív megoldások, amelyek rendelkezésre álló kapacitások minél nagyobb mértékű kihasználását célozzák meg. Ezek az elvek egyaránt érvényre jutnak az egyéni és a tömegközlekedés területén. A két közlekedési módot önállóan nem lehet kezelni, hanem a közlekedési rendszer részeként, így az egymásra gyakorolt hatások is számba vehetők. A közlekedési munkamegosztás során a tömegközlekedés prioritását kell szem előtt tartani. A fenntartható mobilitás egyik kulcskérdése az utazási igények csoportosítása, együttes kezelése, ami által a közlekedési hálózaton megjelenő járművek száma csökkenthető. A rugalmas közlekedés, vagy más néven igényvezérelt közlekedés egy viszonylag újszerű közösségi közlekedési forma. E rendszerek közös jellemzője, hogy nem az utasnak kell alkalmazkodnia a rendszerhez, hanem, bizonyos határok között, a rendszer alkalmazkodik az utashoz. A rugalmas közlekedési rendszerek a hagyományos tömegközlekedési rendszerek kötött alapjellemzőit (menetrend, útvonal) teszik időben-térben változóvá. A projekt keretein belül célunk egy olyan új, rugalmas közlekedési rendszer kifejlesztése, mely környezetbarát, üzemeltetése keveseb energiafelhasználást és károsanyag kibocsátást eredményez, jobban alkalmazkodik az utasok igényeihez és hozzájárul a települések hosszú távú zöld fenntarthatóságához.